4.5.06

عکس‌هایی از "۹۰دقیقه آزادی"

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگمانیه" در شماره پنجشنبه ، 4 مه، خود گزارش مفصلی دارد از اولین بازی تیم ملی فوتبال زنان ایران با تیمی از یک کشور خارجی پس از 25 سال. در این تیم که از محله معروف " کرویتس برگ" برلین (آلمان) به ایران رفته بود عمدتا زنان و دختران ترک مقیم آلمان بازی می کنند. بازی این دو تیم روز جمعه گذشته برگزار شد و با نتیجه 2 بر 2 پایان یافت. گزارش روزنامه آلمانی که عنوانش هست:" نود دقیقه آزادی" را خانم "سوانتبه کاریخ" تهیه کرده که به عنوان خبرنگار همراه با تیم آلمانی به ایران رفته بود. او در این گزارش، از جمله به کنارزدن روسری ها و مقنعه‌ها توسط شماری از دختران و زنان حاضر در سکوی تماشاگران و رقص آنها در استراحت میان دو هافتایم اشاره می‌کند که ظاهرا با توصیه دشنام گونه مسئولان دولتی به رعایت "شئون اسلامی" این رقص ناتمام می‌ماند.


یک هوادار تیم ایران از هیجان داره می‌ره که خودش را به داخل زمین برسونه

. خانم کارایخ در گزارش خود همچننین از انتظار همسران و بستگان بازی کنان در پشت درهای استادیوم و اطلاع یافتن دقیقه به دقیقه آنها از نتیجه بازی از طریق تلفن همراه می نویسد و اشاره ای هم دارد به توقیف فلیم هایی که که فیلمبردار همراه تیم آلمان تهیه کرده بوده است.. مقامات جمهوری اسلامی ظاهرا پس از بازبینی این فیلم ها می گویند که چیز "مغایر شرعی" در آنها ندیده اند و لذا اجازه خروج آنها را صادر می کنند. فیلمبردار مزبور اینک در صدد تهیه فیلمی مستند از بازی روز جمعه در ورزشگاه آرارات است.


حسن گزارش خانم کارایخ این است که با شماری عکس کم و بیش دیدنی از بازی و حواشی آن همراه است. برای دیدن عکس ها اینجا را کلیک کنید.